Müşterinin ihtiyaçlarını, gereksinimini açığa çıkarmak için “SORGULAMA”
Açığa çıkan ihtiyacı karşılamak için “yarar belirterek DESTEKLEME"
Ve son olarak da “KAPATMA"
konuşması yapmanız gerekir.
A - SORGULAMA
Sorgulama iki tür soru ile yapılır ;
- Açık Uçlu Sorular.
- Kapalı Uçlu Sorular.
Müşterinizi, kendi seçtiği bir konuda serbestçe konuşmaya yöneltecek sorulardır.
Kapalı Uçlu Sorular;
Evet yada hayır gibi kısa cevaplarla sonuçlanacak sorulardır.
Müşterinin cevabını sınırlandırmak için sorulur.
- Hangi soruyu soracağınız müşterinizin davranışlarına bağlı. Müşterinizi çok iyi dinleyip sözlerini çok iyi analiz edin.Her şey müşterinizin sözlerinde gizlidir.
- Satışta “İLGİ UYANDIRMAK”çok önemlidir.Bu sebeple ürününüzü hemen çalışmaya başlamayın.
- Müşteriler açık sorgulamaya karşı çoğunlukla cevapsızdır.
- Konuşmayı yeni ve spesifik bir konuya çekmek için kapalı sorgulama yapmalısınız.
- Konuşmayı seven müşterileriniz karşısında olabildiğince açık uçlu sorular sorun.Bu onları konuşmaya yöneltecektir.
- Psikolojik olarak , konuşmaya açık uçlu sorularla başlamak iyidir.Bu müşterinizi rahatlatacaktır.
B - DESTEKLEME
Destekleme 2 şekilde yapılır.
- Müşterinizin gereksinimi konusunda onunla aynı fikirde olduğunuzu söylersiniz.
- Ürününüzün, bu gereksinimi karşılayabilecek bir yararından bahsedersiniz.
- Destekleme cümleleriniz müşterinizin gereksinimini, fikirlerini, hislerini ne kadar ciddiye aldığınızı gösterecek şekilde olmalı.
- Müşteriniz, sizin hakkınızda, firmanız hakkında ya da ürününüz hakkında olumlu bir şey söylerse destekleyin.
- Müşteriniz ; ürününüz, firmanız ya da sizin hakkınızda olumsuz bir şey ,ürününüz tarafından karşılanamayacak bir ihtiyaç, rakip ürün ya da firma hakkında olumlu bir söz söylerse Destekleme yapmayın.
C - KAPATMA
Kapatma konuşmasının iki görevi vardır.
- Müşterinize ürününüzün yararını bir kere daha hatırlatmak.
- Müşterinizden bir onay ya da vaat almak.
Neden böyle olduğunu anlamak için yeni sorular sorun ve yeni gereksinimleri yakalayıp bunları destekleyin. Yeniden kapama konuşması yapın.
UNUTMAYIN !
Satış görüşmesinden önce araştırma,
Müşterinize ilişkin gözlemleriniz,
Satış sırasında müşterinizden aldığınız ipuçları
Satış için çok önemli ve yararlı bilgiler verir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder